Jak to działa?
Przeglądarka Brave anonimowo monitoruje uwagę użytkowników, a następnie odpowiednio nagradza wydawców za pomocą BAT.
Pomiar uwagi
Uwaga jest mierzona, gdy użytkownicy wyświetlają w czasie rzeczywistym reklamy i treści w aktywnej karcie przeglądarki. Wartość Uwagi dla reklamy będzie obliczana na podstawie przyrostowego czasu trwania i widocznych pikseli w stosunku do odpowiedniej treści, przed jakimkolwiek bezpośrednim kontaktem z reklamą. W miarę rozwoju systemu zdefiniujemy dalsze anonimowe modele kosztów za czynność.
Reklamy są następnie anonimowo dopasowywane do zainteresowań klientów za pomocą lokalnych algorytmów uczenia maszynowego. Oznacza to mniejszą liczbę nietrafnych reklam.
Przeglądarka Brave będzie współpracować z wydawcami i reklamodawcami w celu ustalenia najlepszych praktyk w zakresie oceny uwagi użytkowników. Jedna potencjalna miara: liczba całkowitych wyświetleń treści reklamowych przez określoną liczbę sekund. Mogą to być również punkty związane z długością oglądania.
Kto i co może uzyskać?
Użytkownicy wyświetlający reklamy będą nagradzani za pomocą BAT. BAT można używać w przydatku płatnych treści lub usług na platformie BAT.
W ramach tej usługi wydawcy otrzymają lwią część całkowitych przychodów z reklam. Przewidujemy, że użytkownicy będą również przekazywać część tokenów wydawcom, zwiększając dodatkowo ich przychody.
Więcej prywatności, mniej oszustw
Planujemy ograniczyć ewentualne oszustwa reklamowe dzięki zastosowaniu kryptografii, lepszej spójności po stronie klienta i przejrzystości uzyskanej dzięki otwartemu źródłu.
Proces przekazania nowego systemu do użytku
Duża część infrastruktury wymaganej do wdrożenia BAT w fazie końcowej jest gotowa do użytku, co oznacza, że jest ona obecnie dostępna i wykorzystywana do dystrybucji darowizn na rzecz wydawców na podstawie uwagi klientów. Można ją obecnie używać w przeglądarce Brave dla systemu Windows, Mac OS i Linux.