Synchronizacja danych Brave Sync

brave-browser-deskop-tablet-mobile

Przeglądarka Brave skupia się głównie na zabezpieczeniu prywatności użytkowników. Chcąc zapewnić maksymalny komfort użytkowania twórcy przeglądarki stworzyli funkcjonalność pozwalającą na bezpieczną synchronizację najważniejszych danych użytkownika pomiędzy różnymi urządzeniami.

Brave Sync

Funkcja Brave Sync dostępna była początkowo jedynie wersjach desktopowych (Windows i macOS), synchronizacja na urządzeniach z Androidem została wprowadzona w połowie 2018 roku. Najdłużej na funkcję synchronizacji musieli czekać użytkownicy iOS. Finalnie Brave Sync została wdrożona na iOS (wersja 1.9) pod koniec maja 2019.

Brave Sync umożliwia synchronizację ustawień przeglądarki oraz danych użytkownika pomiędzy różnymi urządzeniami z których korzysta ta sama osoba.

Obecnie Brave Sync obsługuje jedynie synchronizację historii przeglądanych stron i zapisanych zakładek. W kolejnych wersjach zapowiadana jest rozbudowa mechanizmu o synchronizację:

  • danych kart;
  • zapamiętanych haseł;
  • autouzupełniania;
  • Brave Rewards.

Wdrożenie pełnej synchronizacji znacznie usprawni korzystanie z przeglądarki i zapewni większą wygodę surfowania po sieci, niezależnie do urządzenia. Mimo iż synchronizacja dostępna jest w Brave już od ponad dwóch lata to w cały czas funkcjonuje w trybie beta. To pokazuje jak trudny do wdrożenia jest to mechanizm, mimo iż z poziomu użytkownika wydaje się banalny.

Jak zsynchronizować urządzenia?

Aby wykonać synchronizację w Brave należy „powiązać” ze sobą urządzenia. Można to zrobić na dwa sposoby, poprzez zeskanowanie kodu QR lub wprowadzenie specjalnej, tajnej frazy. Tajna fraza zostaje wygenerowana dla danego użytkownika. Jest unikalna i jako jedyna identyfikuje synchronizowane urządzenia, należy zadbać o jej bezpieczeństwo i oczywiście nie udostępniać jej innym osobom.

Udostępnienie synchronizacji wymaga wprowadzenia dodatkowych zabezpieczeń, by prywatność użytkownika nadal była chroniona. Właśnie dlatego został wprowadzony specjalne klucze szyfrujące, nad którym kontrolę ma wyłącznie sam użytkownik. W efekcie, przeglądarka nie gromadzi żadnych danych i nie zbiera żadnych informacji o użytkowniku. Nie ma żadnego dostępu do klucza. Co ciekawe, klucze szyfrowania zostały tak zaprojektowane, że serwery Brave nie są w stanie nawet uzyskać informacji na temat tego, ile urządzeń zostało zsynchronizowanych i jakie to urządzenia.

Domyślnie, synchronizacja Brave Sync jest wyłączona. To użytkownik decyduje o jej uruchomieniu. Jeżeli to zrobi, staje się ona dostępna na wszystkich urządzeniach z zainstalowaną przeglądarką, w których użytkownik wprowadzi swoją tajną frazę lub zeskanuje kod QR.

Jak usunąć synchronizację?

Gdy użytkownik zdecyduje na usunięcie synchronizacji między urządzeniami, wystarczy że w funkcji Brave Sync wciśnie przycisk „Leave Sync Chain”. Zsynchronizowane do tej pory dane będą dostępne na urządzeniu, ale dane w cache Brave Sync zostaną usunięte, a dalsza synchronizacja przerwana.

Komentarze
  1. kamil

    właśnie brakuje mi reszty synchronizacji;/ same zakładki to troche słabo. Mam nadzieje że jak najszybciej to zaimplementuja

    Odpowiedz
  2. Jakub

    Przydała by sie synchornizacja „Ulubionych” i historii żeby możona było w pc widzieć historię przeglądarki w telefonie.

    Odpowiedz
  3. Tomasz

    Brak synchronizacji haseł to aktualnie największy minus przeglądarki. Poza tym widzę same plusy 😉

    Odpowiedz
  4. Banyy88

    Chciałem zsychronizować kolejny komputer z telefonem, ale pobrana wersja brave nie ma w ustswieniach „synchronizacji”. Gdzie szukać?

    Odpowiedz
  5. Seba

    przeglądarka brave nie działa synchronizacja
    po prostu nie ma zakładki sync ?
    ktoś pomorze?

    Odpowiedz
  6. Robertleon

    No i kiedy będzie opcja synchronizacji bo w moim przypadku wyklucza to korzystanie z tej przeglądarki!

    Odpowiedz
  7. Anonim

    Brak synchronizacji w tej przegladarce. jak to zrobic? pozatym jak przywrócić zakładki? bo wgrałem syustem od nowa i nie pobiera mi zakładek z internetu jak to robi chrome?

    Odpowiedz
  8. Anonim

    Dalej nie ma obciji synchronizacji w ustawieniach

    Odpowiedz
  9. Andrew

    Opcja sync , czy tez synchronizacja jest widoczna tylko w telefonie, przeszukałem cały internet i nie widzę tej opcji w mom widows 10 – przeglądarka brave ma zainstalowaną najnowszą wersje – ale opcji synchonizacji BRAK – kiedy to naprawicie ? Widzę że temat się już powtarza od paru miesięcy – chyba czas coś zrobić panowie

    Odpowiedz
  10. Tomasz

    Witam gdzieś znalazłem informacje jakiś czas temu że mają z tym problemy i na razie to nie działa.

    Odpowiedz
  11. Bodzio

    tu macie rozwiązanie wbijcie w adres to:
    brave://flags/

    później odnaleźć to:
    Enable Brave Sync

    i włączyć

    Odpowiedz

Napisz komentarz