Spis treści
Przy 70% udziale użytkowników w przychodach, funkcja Brave Ads umożliwia skuteczną reklamę, jednocześnie zapewniając użytkownikom prywatność i kontrolę.
Od dziś użytkownicy najnowszej wersji przeglądarki Brave dla systemów MacOS, Windows i Linux mogą wybrać funkcję Brave Ads chroniącą prywatność przez instalację aplikacji Brave Rewards. Użytkownicy ci otrzymają 70% udziału w przychodach z reklam jako nagrodę za uwagę, a zgromadzone środki mogą automatycznie przekazać wydawcom korzystając z ustawień domyślnych. Platforma Brave to nowa droga do lepszego Internetu, gdzie użytkownicy mogą przeglądać strony internetowe, zdobywać nagrody i wspiera twórców swoich ulubionych treści, zachowując jednocześnie swoją prywatność.
Funkcja Brave Ads zapewnia również markom bezpośrednie możliwości wyróżniania ofert i nawiązywania kontaktów z użytkownikami podczas przeglądania stron internetowych. Odkąd można wybrać funkcję Brave Ads, marki wiedzą z pewnością, że kiedy ich kampanie są prowadzone we współpracy z firmą Brave, ich reklamy są oglądane przez ludzi, którzy są nimi zainteresowani. Anonimowe, ale odpowiedzialne kampanie firmy Brave zapewniają, że reklamodawcy łączą się z użytkownikami, których poszukują, eliminując nadmierne koszty oraz ryzyko dotyczące prywatności, bezpieczeństwa i oszustw związanych obecnie z pośrednikami w reklamie cyfrowej.
Firma Brave współpracuje z kilkoma sieciami reklamowymi i markami w celu utworzenia wykazu katalogów Brave Ads. Jeden katalog jest przypisany do jednego regionu i są one przesyłane do urządzenia użytkownika, a firma Brave nie prowadzi śledzenia. Obecnie reklamy dostarczają firmy Vice, Home Chef, Ternio BlockCard, MyCrypto i eToro, jak również BuySellAds, TAP Network, AirSwap, Fluidity i Uphold, które były częścią programu wczesnego dostępu dla programistów i użytkowników beta, który rozpoczął się 15 stycznia 2019 r.
Ponadto firma The Giving Block współpracuje z firmą Brave, aby zapewnić zasób reklam i testy użycia środków na rzecz partnerskich organizacji charytatywnych i non-profit. W ramach wejścia na rynek promuje się Fundację Praw Człowieka, a użytkownicy otrzymają wiadomości zachęcające do przekazania środków na tę organizację za pośrednictwem aplikacji Brave Rewards.
Funkcję Brave Ads można również wykorzystać do promowania treści. Jednym z przykładów przy wprowadzaniu na rynek jest kampania nowego ekskluzywnego serialu z dziedziny fantastyki naukowej z serwisu Twitch pod tytułem „Artificial” reżysera Berniego Su, zdobywcy nagrody Emmy.
Spis treści
„Dzięki funkcji Brave Ads wprowadzamy cyfrową platformę reklamową, która jako pierwsza chroni prawa użytkowników do danych i nagradza ich za uwagę”
„Funkcja Brave Ads ma również na celu poprawę ekonomiki i przekształcenie branży reklam internetowych, tak aby wydawcy i reklamodawcy mogli się rozwijać bez pośredników, którzy pobierają ogromne opłaty i przyczyniają się do nadzoru w całej sieci. Prywatność z założenia i brak śledzenia są integralną częścią naszej misji naprawy sieci i jej modelu finansowania.”
- Brendan Eich, dyrektor naczelny i współzałożyciel Brave Software
„Firma Brave robi coś, co zaczęliśmy uważać za niemożliwe: tworzy reklamę cyfrową, która sprawia, że decydują ludzie, a nie produkty.”
- Patrick Duffy, jeden z założycieli i partnerów firmy The Giving Block
„Cały czas szukamy nowych sposobów dotarcia do odbiorców,którzy będą wpływać na naszą serię. Platforma Brave stanowi inspirującą metodę dla naszej obecnej i przyszłych serii, która łączy się z wyjątkowym doświadczeniem,”
- Bernie Su, reżyser nagrodzony nagrodą Emmy i twórca serialu „Artificial”
„Cieszymy się z uruchomienia platformy Brave Ads i z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie najlepszych marek i agencji do ekosystemu Brave. Firma Brave zmienia paradygmat reklamy cyfrowej, w którym konsumenci są uczciwie nagradzani za swoją uwagę. Cieszymy się, że możemy być częścią nowego ruchu Web 3.0 z tak niesamowitym partnerem.”
- Lin Dai, dyrektor naczelny firmy TAP Network
Lin Dai wspiera wymianę firmy Brave Rewards z ponad 250000 partnerami handlowymi i markami.
Funkcja Brave Ads nie zastępuje bieżących reklam na stronach internetowych. Jest ona oddzielna i uzupełniająca. Przeglądarka Brave blokuje domyślnie Internetowe programy śledzące typu cross-site i reklamy, które z nich pochodzą. Aby zobaczyć funkcję Brave Ads, nowi użytkownicy przeglądarki Brave będą musieli włączyć aplikację Brave Rewards. Dotychczasowi użytkownicy aplikacji Brave Rewards otrzymają ekran powiadomienia lub będą mogli przejść do strony „ustawień” Brave Rewards (brave://rewards/) i włączyć reklamy w sekcji Reklamy.
Możliwość wyboru: Użytkownikom, którzy zdecydują się zobaczyć reklamy w Brave Ads, przedstawia się oferty w formie powiadomień podczas przeglądania stron internetowych, w czasie, który przeglądarka uzna za odpowiedni i niepowodujący zakłóceń. Gdy użytkownicy klikają, aby otworzyć powiadomienia, wyświetlają reklamę na pełnej stronie w nowej karcie reklamy. Użytkownicy mogą również dostosować liczbę reklam, które chcieliby zobaczyć.
Prywatność z założenia: Zgodnie z założeniem funkcja Brave Ads pozwala użytkownikowi kontrolować prywatność i nie powoduje wycieku danych osobowych użytkownika z jego urządzenia. W przeciwieństwie do konwencjonalnych reklam cyfrowych dopasowywanie reklam odbywa się bezpośrednio na urządzeniu użytkownika, więc dane użytkownika nigdy nie są wysyłane do nikogo, nawet do firmy Brave. Dostęp do uwagi użytkowników nie pociąga już za sobą gromadzenia danych użytkowników na dużą skalę.
70% udziału w przychodach dla użytkowników: Użytkownicy otrzymują 70% przychodów z reklam brutto, podczas gdy firma Brave otrzymuje pozostałe 30%. Użytkownicy są nagradzani tokenami Basic Attention Tokens (BAT) za pośrednictwem aplikacji Brave Rewards zintegrowanej z ich przeglądarką. Po zakończeniu miesięcznego cyklu Brave Rewards użytkownicy mogą ubiegać się o tokeny, które zgromadzili za oglądanie reklam. Tokeny BAT mogą być automatycznie przekazywane co miesiąc do najczęściej odwiedzanych przez użytkownika stron lub wykorzystywane do przekazywania napiwków twórcom ulubionych treści. Wkrótce użytkownicy będą mogli korzystać z BAT oglądając płatne treści, a także wymienić je na rzeczywiste nagrody, takie jak pobyty w hotelach, bony restauracyjne i karty podarunkowe za pośrednictwem 250000 partnerów marki TAP Network. Brave pracuje również nad opcją umożliwiającą użytkownikom wypłacanie BAT z portfeli na własny użytek, z konwersją BAT na lokalną walutę fiducjarną za pośrednictwem partnerów wymiany.
Istotność: Firma Brave przesyła regularnie katalogi reklam (po jednym na region i język naturalny) do dostępnych urządzeń. Podczas przeglądania Internetu przez użytkownika, firma Brave dowiaduje się o jego zainteresowaniach na podstawie zawartości odwiedzanych witryn. Na podstawie tych zainteresowań firma Brave lokalnie wybiera najlepszą dostępną reklamę z katalogu, aby wyświetlić ją w odpowiednim czasie. Ponieważ reklama jest lokalna w stosunku do urządzenia, wyświetlanie reklam jest odpowiednie dla całego przeglądania. Użytkownicy widzą satysfakcjonujące reklamy, bez masowego nadzoru internetowego. Wprowadziliśmy modelowanie użytkowników w celu zintegrowania konkretnego użycia przeglądarki i udoskonaliliśmy uczenie maszynowe naszego systemu, aby dostarczać reklamy we właściwym czasie w oparciu o dane z przeglądarki.
Jeszcze w tym roku firma Brave wprowadzi reklamy zintegrowane z wydawcami, aby uzupełnić dzisiejsze prywatne reklamy z możliwością wyboru przez użytkowników. Będziemy współpracować z dostawcami treści, aby zapewnić naszym 55000 zweryfikowanym wydawcom i twórcom możliwość umieszczania prywatnych reklam na ich witrynie lub kanałach. Reklamy zintegrowane z wydawcami zapewnią 70% udziału w przychodach uczestniczącym w programie zweryfikowanym wydawcom i twórcom treści; 15% udziału w przychodach trafi do użytkowników, którzy aktywnie oglądają reklamy zintegrowane z wydawcami, a pozostałe 15% udziału w przychodach trafi do firmy Brave.
Misją firmy Brave jest naprawianie sieci poprzez usprawnianie reklamy internetowej, która stała się inwazyjna i nieskuteczna. Naszym celem jest odtworzenie systemu, w którym reklamy będą ponownie przyjemne. Funkcja Brave Ads pomaga w finansowaniu sieci dzięki reklamom chroniącym prywatność, które nagradzają użytkowników za ich uwagę i łączą użytkowników z wydawcami i markami. Usuwając pośredników, którzy wykorzystują dane użytkowników i dobrze prosperują stosując nadzór, aplikacja Brave Ads oferuje system oparty na dobrowolności zgodny z normami RODO, który ostatecznie daje użytkownikowi kontrolę i nagradza go za uwagę.
Brave Ads pojawiaja się obecnie w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Wkrótce dostępna będzie w również w innych krajach. W nadchodzących miesiącach funkcja Brave Ads zostanie zintegrowana z aplikacjami Brave w systemach Android i iOS. Publiczną dokumentację dotyczącą protokołu potwierdzania reklam można znaleźć tutaj. Otwartoźródłowy kod obsługujący reklamy i potwierdzenia w przeglądarce można znaleźć tutaj. Reklamodawcy zainteresowani prowadzeniem kampanii z firmą Brave powinni skontaktować się z nami tutaj.