Brave tworzy własną wyszukiwarkę, która będzie alternatywą dla Google Search i Google Chrome. Zapewni ona swoim użytkownikom pełną prywatność i brak śledzenia.
Brave Search będzie dostępna na urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych. Już niedługo stanie się Twoją domyślną wyszukiwarką.
Firma Brave ogłosiła niedawno przejęcie Tailcat, czyli wyszukiwarki opracowanej przez zespół poprzednio odpowiedzialny za inne produkty przeglądarek w Cliqz, należącej do holdingu Hubert Burda Media. Silnik Tailcat stanie się podstawą Brave Search. W połączeniu z przeglądarką Brave będzie pierwszą niezależną, chroniącą prywatność użytkowników alternatywą dla wyszukiwarki Google Chrome i Google Search. Te mają odpowiednio 70% i 92% udziałów w rynku.
Prawie wszystkie najpopularniejsze dziś wyszukiwarki tworzone są przez firmy Big Tech lub są od nich zależne. Natomiast wyszukiwarka Tailcat jest zbudowana na podstawie całkowicie niezależnego indeksu, który dostarczy odpowiednie wyniki, ale bez narażania prywatności użytkowników.
Spis treści
W przeciwieństwie do Google i innych popularnych wyszukiwarek jak Bing, Tailcat nie gromadzi adresów IP ani nie wykorzystuje danych osobowych do ulepszania wyników wyszukiwania, czyli w praktyce do wyświetlania personalizowanych reklam.
Brave Search dołączy do rodziny produktów Brave, których głównym zadaniem jest ochrona prywatności klientów. Użytkownicy stają się coraz bardziej świadomi w tej kwestii i jednocześnie coraz bardziej zirytowani faktem wykorzystywania ich osobistych danych. Dlatego również coraz częściej oczekują alternatyw dla rozwiązań od Big Tech.
Widać to choćby po wzroście popularności samej przeglądarki Brave. W 2021 roku firma odnotowała bezprecedensowy wzrost, notując 25 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Odzwierciedlało to imponującą migrację do Signal, komunikatora internetowego, zaraz po tym, jak WhatsApp ogłosił zmiany w swojej polityce prywatności wymagającej udostępniania danych Facebookowi (który jest właścicielem aplikacji).
Troska i walka o prywatność w sieci stała się wręcz mainstreamowa. Przeglądarka Brave wychodzi naprzeciw oczekiwaniom milionów internautów na całym świecie i zapewnia rygorystyczne zabezpieczenia ich prywatności w sieci. Brave Search oparta na wyszukiwarce Tailcat będzie rozwijana zgodnie z tymi samymi zasadami:
Dzięki Brave Search użytkownicy mogą wybrać domyślną wyszukiwarkę, która bezproblemowo współpracuje z przeglądarką Brave, zapewniając przy tym pełne poszanowanie dla ich prywatności. Firma Brave bada również opcje oparte na blockchain i nowe rozwiązania technologiczne, w tym te do zastosowań w handlu elektronicznym czy wymianie kryptowalut. Przykładem jest widżet Binance w przeglądarce Brave.
Popularność Brave znacznie wzrosła w ciągu ostatniego roku, co pokazują liczby – z 11 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie do ponad 25 milionów. Spodziewamy się jeszcze większego popytu na Brave w 2021 r., ponieważ coraz więcej użytkowników domaga się prawdziwych rozwiązań zapewniających prywatność, aby uciec przed inwazyjnymi praktykami Big Tech
– powiedział Brendan Eich, dyrektor generalny i współzałożyciel Brave Software.
Cieszymy się, że nasza technologia jest używana w Brave i że w rezultacie w podstawowych funkcjach przeglądania i wyszukiwania w sieci Web tworzona jest prawdziwa, przyjazna dla prywatności alternatywa dla Google
– dodał Paul-Bernhard Kallen, dyrektor generalny Hubert Burda Media.
Jako odważny interesariusz będziemy nadal angażować się w ten ekscytujący projekt. Jedynym sposobem, aby przeciwdziałać sektorowi Big Tech z jego złym nawykiem gromadzenia danych osobowych jest opracowanie solidnej, niezależnej i chroniącej prywatność wyszukiwarki, która zapewni jakość oczekiwaną przez użytkowników. Nie należy zmuszać ludzi do wybierania między prywatnością a jakością
– powiedział dr Josep M. Pujol, szef projektu Tailcat.
Zespół jest podekscytowany pracą nad jedyną dostępną na rynku prawdziwą prywatną wyszukiwarką / alternatywą dla Big Tech.
Brave oferuje już platformę reklamową chroniącą prywatność dzięki Brave Ads, która zrealizowała prawie 3000 prywatnych kampanii reklamowych w 200 krajach z głównymi reklamodawcami, takimi jak Verizon, The Home Depot, The New York Times, Progressive Insurance, Chipotle, PayPal, Amazon, Harry’s Razors, CBS i KIND Snacks. Twórcy przeglądarki angażują się także społecznie. Brave pomaga w walce ze skutkami COVID-19 na całym świecie.
Dla fanów przeglądarki otwarto również Brave Swag Store – nowy sklep z gadżetami, w którym za fizyczne produkty można płacić tokenami BAT. Wysyłka także do Polski!
Brave niedawno uruchomił czytnik wiadomości Brave Today, a także usługę Firewall + VPN i testuje Brave Together, usługę wideokonferencji zapewniającą prywatność. Dodając wyszukiwanie z zachowaniem poufności danych, Brave rozszerza swoją przeglądarkę do superaplikacji, aby dać użytkownikom taką kontrolę nad korzystaniem z Internetu, na jaką zasługują.